Terapia pedagogiczna (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne)
Terapia pedagogiczna, nazywana również zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, znajdujących się w grupie ryzyka dysleksji, z trudnościami w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysgrafia) oraz dla dzieci, które mają problem z ortografią (dysortografia).
Zajęcia te mają na celu wsparcie młodych ludzi w radzeniu sobie z niepowodzeniami szkolnymi, a ich efektem jest poprawa funkcjonowania w szkole, a co za tym idzie polepszenie się samooceny ucznia.
Zajęcia trwają 50 minut i podzielone są na dwie części. Pierwsza z nich trwa 40 minut i poświęcona jest pracy i ćwiczeniom, druga – 10 minutowa, to czas na zabawę edukacyjną, relaksację i gimnastykę. Taka budowa zajęć pozwala na pełne skupienie się dziecka na pracy w początkowym etapie spotkania, a następnie rozluźnienie i zrelaksowanie, tak aby z terapii dzieci wychodziły z poczuciem zadowolenia.
Zajęcia odbywające się w ramach terapii pedagogicznej mają charakter indywidualny lub, jeśli istnieje taka potrzeba, mogą odbywać się w małych, liczących maksymalnie 3 osoby, grupach. W trakcie tych zajęć poprzez gry, zabawy i ćwiczenia usprawniamy funkcje wzrokowo-ruchowe, słuchowe oraz pomagamy eliminować emocjonalne i społeczne niepowodzenia szkolne.